« Terug naar de lijst van de wagens
 
Deze Pagina printen
 

BMW Serie Z Z8 cabriolet In blauwe kleur slechts 135 st 5.0l V8

232500 €
Ref.: FB4209 TEL 0475 702179
 
  • VIN: Niet vermeld
  • Km. stand: 92301 Km
  • Carrosserietype: cabriolet
  • Aantal deuren: 2
  • 1ste inscrhijving: 20/06/2000
  • Cylinderinhoud: 4941
  • Vermogen: 294kw/399hp
  • Versnellingsbak: manueel 6
  • Brandstof: benzine
  • Eigenaars: 2
Park Motors
Steenweg op Gierle 383
2300 Turnhout
België

Tel: +32 0 473 82 54 50

Voertuiginformatie

  • ABS
  • Airconditioning
  • Elektrisch Verstelbare Voorzetels
  • ESP
  • Xenonlichten
  • Airbags
  • Centrale vergrendeling
  • Emergency Brake Assist
  • GPS

INFO 0475 702179 SPECIFICATIES BMW Z8 2000 : Productiejaren: 2000-2003 Motor: 4.941 cc, V8, 400 pk, 500 Nm Aandrijving: achterwielen, 6v handbak Prestaties: 0-100 km/u in 4,7 s, top 250 km/u Gewicht: 1.590 kg Aantal gebouwd: 5.703 exemplaren waarvan slechts 135 in Topasblau Specificaties en kenmerken BMW Z8 achteraanzicht In tegenstelling tot veel BMW-modellen bevond de enige Z8-badge zich aan de binnenkant van de auto en niet aan de achterkant De Z8 had een geheel aluminium chassis en carrosserie en gebruikte een 4.941 cc 4,9 L; 301,5 cu in V8-motor met een vermogen van 400 pk 294 kW, 395 pk bij 6600 tpm en 500 N?m 369 lbf?ft koppel bij 3800 tpm. Deze motor, intern bekend als de S62 , werd gebouwd door BMW Motorsport en werd gedeeld met de E39 M5 sportsedan. De motor zit achter de vooras om de auto te voorzien van een 50/50 gewichtsverdeling. De fabriek claimde een acceleratietijd van 0-100 km / u 0-62 mph van 4,7 seconden; Het tijdschrift Motor Trend bereikte in 4,2 seconden 0-96 km / u 0-60 mph . Road & Track heeft de laterale grip van de auto gemeten op 0,92. Het tijdschrift Car and Driver testte de auto ook en ontdekte dat hij beter presteerde dan de moderne Ferrari 360 Modena, in drie belangrijke prestatiecategorieën: accelereren , weggedrag en remmen . Zoals bij de meeste BMW-automobielen werd de topsnelheid van de Z8 elektronisch begrensd op 250 km / h 155,4 mph met een begrensde topsnelheid van naar schatting 290 km / h 180 mph . De Z8 gebruikte neon buitenverlichting, de achterlichten en richtingaanwijzers worden aangedreven door neonbuizen die een snellere activering bieden dan standaard gloeilampen en die naar verwachting de hele levensduur van het voertuig meegaan. Elke auto werd geleverd met een bijpassende metalen hardtop met achterruitverwarming. In tegenstelling tot veel hedendaagse hardtops, die zijn voorzien om praktische in plaats van stilistische overwegingen, is de hardtop van de Z8 vanaf het begin ontworpen om de lijnen van de auto-styling aan te vullen. Interieur Om het interieur overzichtelijk te houden, werden een aantal functies geïntegreerd in multifunctionele bedieningselementen. Zo werden de elektrisch bediende ramen en spiegels bediend met één enkel instrument. Ook was het in het midden gemonteerde instrumentenpaneel iets naar de bestuurder gekanteld. De verplaatsing van meters naar het midden van het dashboard was bedoeld om een ??onbelemmerd zicht op de motorkap en de weg voor zich te bieden. Om de Z8 bij verzamelaars te promoten en de speculatie in de media over het "instant classic" -potentieel van de auto te versterken, beloofde BMW dat er een voorraad van 50 jaar reserveonderdelen zou worden aangehouden om de Z8-vloot te ondersteunen. Vanwege het beperkte productievolume werden alle elementen van de auto met de hand geconstrueerd of afgewerkt, waardoor het belang van voortdurende ondersteuning van de fabrikant voor het type nog groter werd. Dankzij de prijs en het productieproces kon BMW geïnteresseerde kopers opties op maat bieden. Tijdens de vierjarige productie van BMW Individual, een divisie van BMW AG, werd een aanzienlijk aantal auto's met op maat gemaakte lak en interieurbehandelingen geproduceerd. Productie Het spaceframe van de Z8 werd geproduceerd in de fabriek in Dingolfing en de auto werd met de hand afgewerkt in München. In totaal zijn er 5.703 Z8's gebouwd: 3.160 voor de wereldmarkt en 2.543 voor de Noord-Amerikaanse markt. In de populaire cultuur De BMW Z8 was te zien in de James Bond-film The World Is Not Enough De Z8 werd getoond als de auto van James Bond in de film The World Is Not Enough die in november 1999 werd uitgebracht, uit scènes die begin april 1999 waren opgenomen. Later verscheen hij weer in de James Bond-videogames 007 Racing en Agent Under Fire , waarvan de laatste te zien was. de auto op de hoes. De Z8 kan ook roekeloos in de steek worden gelaten in de videogame Need for Speed: Hot Pursuit 2 . Bovendien wordt de auto bestuurd door de personages van Jackie Chan en Jennifer Love Hewitt in The Tuxedo, uitgebracht in september 2002.

Contacteer ons voor meer informatie

 
Page 1 / 1